Gender in the Secondary Curriculum : Balancing the Books

個数:
  • ポイントキャンペーン

Gender in the Secondary Curriculum : Balancing the Books

  • ウェブストア価格 ¥44,598(本体¥40,544)
  • Routledge(1998/06発売)
  • 外貨定価 US$ 230.00
  • ゴールデンウィーク ポイント2倍キャンペーン対象商品(5/6まで)
  • ポイント 810pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 276 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780415167017
  • DDC分類 306.43

Full Description

The 'gender gap' in GCSE results continues to be of prime concern, and there is now a real need for knowledge about how teachers can address this gap. In this volume, a team of contributors considers the gender issues particular to each subject of the secondary curriculum. They discuss effective strategies supported by their research and practice, and offer some ways forward for teachers.
The book begins with an overview of contemporary social and cultural approaches to schooling and gender, focusing particularly on the contribution of feminist scholars to the debate. It further examines key aspects of the secondary school curriculum and the implications for learners of their gendered identity. The final section moves beyond the classroom to discuss the influence of current theoretical perspectives on the complex inter-relationship between the curriculum and young peoples' gendered identities, and its implications for their future development.
In discussing the character of boys' and girls' achievements in a range of school subjects, the authors seek to 'balance the books' by debating the different, if sometimes competing needs of both boys and girls.

Contents

List of illustrations, Notes on contributors, Introduction, PART I The gendered curriculum, PART II Gendered choices post-16, PART III Gendered schooling and differential achievement, Index