Interaction in the Language Curriculum : Awareness, Autonomy and Authenticity (Applied Linguistics and Language Study)

個数:
電子版価格
¥10,984
  • 電書あり
  • ポイントキャンペーン

Interaction in the Language Curriculum : Awareness, Autonomy and Authenticity (Applied Linguistics and Language Study)

  • ウェブストア価格 ¥11,623(本体¥10,567)
  • Longman(1996/03発売)
  • 外貨定価 US$ 59.95
  • ゴールデンウィーク ポイント2倍キャンペーン対象商品(5/6まで)
  • ポイント 210pt
  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • ウェブストア価格 ¥11,531(本体¥10,483)
  • Longman(1996/03発売)
  • 外貨定価 UK£ 49.99
  • ゴールデンウィーク ポイント2倍キャンペーン対象商品(5/6まで)
  • ポイント 208pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 260 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780582248793
  • DDC分類 418.007

基本説明

Examines the important issues of the learning process, the central concepts of authenticity, motivation and language awareness.

Full Description

Interaction in the Language Curriculum offers an innovative theory of language education integrating curriculum practice, research and teaching. It emphasises the interdependence of knowledge and values and stresses the central importance of learning as a social process.

Leo van Lier argues that moral as well as intellectual and practical principles must underlie curriculum development and everyday teaching, captured in his triple focus on Awareness, Autonomy, and Authenticity. In addition to its rich grounding in language education practice, the book draws support for his position from diverse sources in sociology, philosophy and cognitive science, from the work of Bourdieu, Giddens, Wittgenstein, Peirce, Vygotsky, Bakhtin, and Dewey.

In the current broadening context of language education this study makes an important contribution to research. It presents a coherent philosophical theory as well as considering practical issues in implementation of a new language curriculum. As such, it will be of great benefit to teachers, applied linguists and educationalists generally.

Contents

1. The AAA curriculum
2. The curriculum as a theory of practice
3. The growth of proficiency
4. Language awareness and learning to learn
5. Motivation, autonomy, and achievement
6. Authenticity
7. Contingency
8. The curriculum as interaction
9. The profession of teaching development and research
References
Index